Bloggare

Det är söndagen den 22/6, himlen är lagom molnfylld och temperaturen är ca 13 grader Celsius.

Ja visst är det lite ironiskt, att jag alldeles strax ska börja tala om för er hurdana bloggare är när jag själv sitter här och producerar dessa nästintill meningslösa texter för att helt enkelt tillfredställa min kreativa sida i livet. Men vad är egentligen en meningslös text? Mycket svår fråga att besvara då alla har sin egen smak här i livet. Utan att tveka påstår jag dock att ungefär 80% av allt det som finns i bloggvärlden eller rent av på Internet är rent (eller smutsigt) skräp, även om det finns någon som tycker om detta skräp och tycker att det är det roligaste som finns i den personens tillvaro är det ändå bara skräp. Ingen kommer att komma ihåg det som fanns på den sidan i mer än kanske en vecka, sen är det borta.

 

Vad betyder det då att folk glömmer av det så lätt. Det är helt enkelt bara massa skit som någon sysslolös person (som jag) suttit och knåpat ihop genom att kombinera massa tecken (abcdefghijklmnopqrstuvwxyzåäö) till olika meningar, så som denna jag skriver just nu. Jag brukar dock se den här skiten i olika nivåer. Vissa saker på Internet kan vara totalt värdelösa, andra kan vara lite mindre värdelösa eller rent av vara en liten flisa intressanta… äh ni fattar.

 

Nu kör vi på bloggar. Eftersom ni läser den här bloggen nu tycker ni antagligen att den skänker er något, kanske för att den är helt bisarr eller att ni ser någon liten sanning i den. Men hur tänker egentligen folk som skriver vad de har gjort idag? Vem fan vill veta vad ”GlitterStina” har gjort idag? Eller vem bryr sig om ”SuperStaffan” har lyckats cykla 400 mil på under en timma, det är i och för sig ganska duktigt. Men det struntar vi i nu, man kan i alla fall säga att det som dessa människor skriver ger inte gemene man någonting, man får ingen ny kunskap helt enkelt. Om man å andra sidan läser på en blogg som Realistiskfront (propaganda) kan man om man är tillräckligt snabb i huvudet ta lärdom eller åtminstone tänka att ”så är det ju”. Man kan helt enkelt koppla det till något i ens eget liv som man i vanliga fall inte brukar tänka på, sluta vara så ytlig och se bakom den gula eternitfasaden.

 

”Fan vad dum han är”, kanske ni tänker. ”Som om hans blogg skulle vara nått att hänga i backspegeln.” Om ni nu tänker så, vafan läser ni den då för. Det finns faktiskt ett kryss uppe i högra hörnet och stänga ner fönstret med, prova det någon gång. Fungerar väldigt bra faktiskt, man slipper då läsa all skit som står på Internet. Fast det bästa av allt är självklart att dra ur sladden ur datorn. Vilket leder till en massa bra saker, inget krånglar, du slipper dåliga bloggar, du gör något nyttigt och du sparar på energin. Så det är mitt råd. Dra ur sladden.


Kommentarer
Postat av: jenny

HAHAHA du är så bra!

2008-06-29 @ 23:58:53
URL: http://jenny-hh.blogg.se/
Postat av: Povel

På mac så är krysset i vänstra hörnet. Jag tycker inte att du ska diskriminera minoriteter! Fy kalle

2008-07-05 @ 02:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0