Förklaring: Cellofanperson

Det är tisdagen den 27/5, himlen nästintill klarblå och temperaturen är ca 19 grader Celsius.

 

Tänkte bara börja med att säga en sak till dem som inte vet vad en cellofanperson är, då jag tror att det är en tämligen stor del utav er så tänkte jag härmed förklara detta genom att häva ur mig en nästintill ofattbar röra av bokstäver som tillsammans kan komma att bilda ett ord som i sinn tur med lite knep och knåp kan bli en rad av ord vilket om denna på något vis sänder vidare något budskap eller liknande kallas en mening. Hur som helst, det som kan tyckas en aning svårförstått i ordet "cellofanperson" är egentligen inte så svårt om man i som de flesta andra situationer vet hur man gör, i detta fall vet vad ordet betyder. Jag kommer därför nu att meddela er om ordets betydelse.

 

Ordet person är ett substantiv och kan jämföras med sina synonymer; människa eller individ. Det kan också vara ett felstavat efternamn där det egentligen skulle ha stått "Persson" eller om man flyter iväg lite i fantasins värld en person som är son och har en pappa som heter Per. Utan tvekan kan man i alla fall säga att vi alla känner en sådan här person mycket väl, ja vissa kanske till och med känner en Persson så bra så att han/hon eller det vet vad denne tänker på just i denna stund då du läser dessa rader. Nu tänker jag alltså inte bara på "Persson kännare" utan även sådana som känner en person mycket bra, för att göra det hela lite klarare kan jag avslöja att den person som ni alltså lär känna mycket väl är er själva.

 

Efter att nu har spottat ur mig denna röra av ord kan vi ta oss an ordet "cellofanperson" igen, alla vet nu vad en person är och om inte alla vet vad cellofan är följer här en kort förklaring.

Cellofan har två betydelser dels är det en svordom som brukas av cellister då instrumentet spelar fel och den andra betydelsen är kort och gott "genomsynlig tunn plast". Då båda delar av ordet nu är helt avslöjade är det betydligt lättare att få fram en betydelse av ordet cellofanperson.

 

Det är helt enkelt en person som ingen ser eller rent av ser igenom, personen i fråga kan oftast inte heller få sin röst hörd utan blir sittande i ett hörn och lyssnar på vad alla andra har för intressanta saker att komma med. Som alla förstår är detta naturligtvis inte något att sukta efter, men något som man borde sukta efter är att försöka sätta lite färg på dessa cellofanpersoner som blivit så undanträngda i sitt hörn att de inte längre har någon chans att sätta färg på vare sig själva eller sin omgivning. Eller så kan man ju som oftast bara skita i dessa personer och vandra sin egen väg mot berömmelse. Bara att välja.


Kommentarer
Postat av: jalderyd

Bra!

2008-05-27 @ 21:28:35
Postat av: Anonym

Hahahahahahaha, jag kan inte sluta garva

2008-05-29 @ 20:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0